Mål- og indholdbeskrivelse for SFO

Tre billeder af dagligdagslivet

Vi tilstræber, at børnene har en tryg og rolig opstart på dagen og serverer morgenmad indtil 7.30. Fra klokken 14.00 er der forskellige aktiviteter og værksteder, hvor der arbejdes ud fra faglige og sociale læringsmål.

Vi har fokus på børnenes trivsel og sociale kompetencer.

Vi arbejder med rummelighed og med respekt for det enkelte barn. Vi arbejder med mestring af eget liv og udvikling af kompetencer hertil.

Vi understøtter samarbejdet og sammenhængen mellem skole- og SFO-delen af børnenes dag, så denne fremstår som en helhed. Dette kalder vi ”Den Røde Tråd” og gør overgangen fra børnehave til skole så optimal som muligt.

Den Røde Tråd omhandler en førskolegruppe, som hvert år starter 1. maj. Der følger personale med fra børnehaven fra 1. maj og frem til sommerferien.

Mål- og indholdsbeskrivelse for SFO.pdf

Shape Created with Sketch.