Fravær og fritagelse

Uanset årsag skal en elevs fravær fra skolen altid registreres i "MU Elev - fravær" via AULA. Vi registrerer alt fravær med henblik på at komme eventuel bekymrende fravær i forkøbet i samarbejde med jer forældre.

Fraværskategorier

• Sygdom: Du skal registrere dit barn med sygdom, hvis dit barn er syg eller skal til læge, tandlæge eller lignende.
  • Ekstraordinær frihed: Du kan anmode om, at dit barn får ekstraordinært fri til ferie, familiefester, begravelse eller lignende.
  • Ulovligt fravær: Gives af læreren, når der ikke er givet besked om fravær, eller anmodning om ekstraordinær frihed er afvist, og eleven ikke er mødt i skole.

Fritagelse i mere end to dage

Vi vil gerne understrege vigtigheden af, at eleverne kommer i skole hver dag. Vælger I alligevel, at jeres barn skal fritages fra undervisningen, og er det i mere end to dage, skal dette godkendes af afdelingslederen i MU Elev Fravær. I tilfælde af fritagelse fra undervisningen er det jeres eget ansvar at sørge for, at jeres barn får kompenseret for den tabte undervisning.

Kommer for sent/går for tidligt

Hvis en elev kommer for sent, vil læreren oprette eleven med ulovligt fravær i 1. lektion. Udgangspunktet er, at kommer eleven mere end 5 minutter for sent, medfører det ulovligt fravær. Dog skal der tages højde for omstændigheder, der kan være årsag til fraværet eksempelvis forsinkelse i offentlig transport, sygdom i familien eller lignende.